لوبیا و پروتئین بالا

لوبیا چیتی خوراک (Phaseolus vulgaris L.) یا لوبیا معمولی به دلیل داشتن پروتئین بالا، فیبر، پری بیوتیک، ویتامین B و ترکیبات ریز مغذی های شیمیایی متنوع، به عنوان یک غذای تقریباً عالی شناخته شده است.

لوبیا خشک را می‌توان در مناطق مختلف زیست‌محیطی کشت کرد و به اشکال مختلف مانند دانه‌های کامل فرآوری‌نشده، به عنوان بخشی از مخلوط، محصولات کنسرو شده یا به‌عنوان جایگزین آرد گندم بدون گلوتن توزیع کرد.

در نتیجه، لوبیا چیتی بسته بندی در سراسر جهان استفاده می شود که نشان دهنده 50٪ از حبوبات دانه ای است که به عنوان منبع غذایی انسان مصرف می شود. از طرف دیگر، علیرغم ارتباط با کاهش خطرات بیماری یا وضعیت های رایج در فرهنگ های غربی، مانند استرس اکسیداتیو، التهاب، سرطان، بیماری قلبی و سندرم متابولیک، مصرف کلی لوبیا خشک ایالات متحده کم است.

از 14 طبقه مختلف بازار که در ایالات متحده رشد می کنند، لوبیا چیتی تازه دماوند از نظر تولید (شکل 1) و مصرف اکثریت زیادی را به خود اختصاص می دهد. اگرچه تمام کلاس‌های بازار حاوی اجزای اصلی مشابه (پروتئین، چربی، کربوهیدرات، مواد معدنی) هستند، اما هر کدام دارای پروفایل‌های شیمیایی جزئی منحصر به فردی هستند که می‌توانند بر نتایج غذایی عملکردی آن‌ها تأثیر بگذارند.

با این حال، لوبیا چیتی تازه مورد مطالعه قرار نگرفته است و برنامه های تحقیقاتی در مقایسه با سایر کالاها به شدت کم بودجه هستند. بنابراین، هدف این بررسی ارائه اطلاعات در مورد لوبیا خشک به عنوان یک محصول مهم نه تنها برای بخش کشاورزی ایالات متحده (گذشته و حال) بلکه به عنوان یک غذای کاربردی بالقوه برای جوامع غربی با تاکید بر لوبیا چیتی است.

  • منابع:
  1. Pinto Beans (Phaseolus vulgaris L.) as a Functional Food: Implications on Human Health

  • تبلیغات:
  1. ارزش نقاشی‌ ما بینشی در مورد چگونگی افزایش توانایی
  2. فروش رب گوجه فرنگی یک کیلویی
  3. در گذشته افراد برای داشتن یک زندگی مرفه فرزندان خود را به افراد پولدار می فروختند!
  4. استفاده از زردچوبه در صنعت ساخت موشک