رازهایی که با کمک باطری ماشین ریو شما را به ثروت می رساند

اغلب از ما در مورد انواع باتری خودرو، به ویژه انواع مختلف آن برای مطابقت با مدل های مختلف خودرو، سوال می شود، انواع مختلفی از باتری ماشین موجود است.

درباره این انواع مختلف باتری مانند باطری ماشین ریو و معنی اختصارات آنها بیشتر بدانید.

باتری‌های AGM (مصالح شیشه‌ای جذب‌شده) با افزایش تقاضا برای CCA بالاتر (آمپرهای با میل لنگ سرد) و RC (شارژ ذخیره) در خودروهای مدرن محبوب‌تر می‌شوند.

باتری‌های AGM دقیقاً مانند باتری‌های سرب اسیدی هستند، با این تفاوت که الکترولیت آن‌ها جذب می‌شود و در حصیرهای شیشه‌ای نگه‌داری می‌شود، برخلاف اینکه آزادانه صفحات را آب می‌کند.

هیچ الکترولیت اضافی در AGM وجود ندارد، بنابراین آنها می توانند در هر جهتی (حتی وارونه!) کار کنند، بدون اینکه نگران ریختن آن باشند.

تمام باتری های AGM از نظر طراحی VRLA (Valve Regulated Lead Acid) هستند و تمایل به کارکرد کمی بالاتر از فشار داخلی اتمسفر دارند، این فشار توسط یک رگولاتور شیر داخلی کنترل می شود.

هنگام نصب داخلی (در صندوق عقب یا داخل کابین)، یک لوله هواکش باید متصل شود، لوله های هواکش نباید به هیچ وجه پیچ خورده باشند و باید در خارج از خودرو هواگیری کنند.

در سرویس باتری AA، باتری 3884 AGM را برای پشتیبانی از تعدادی خودرو در محدوده خود معرفی کرده ایم، این باتری های جدید را می توان با رویه زرد و قاب خاکستری آنها شناسایی کرد.

لطفاً توجه داشته باشید که باتری‌های AGM از باتری‌های مرطوب برای همان اندازه بدنه سنگین‌تر هستند، بنابراین هنگام بلند کردن و نصب آنها باید مراقب باشید.

باتری‌های معمولی با تعمیر و نگهداری کم از شبکه‌های سرب-آنتیموان استفاده می‌کنند که به راحتی در دسترس، ارزان، ریخته‌گری آسان است و برای تولید باتری‌های قابل شارژ که کارایی و هزینه پایینی دارند، استفاده می‌شود.

این باعث دوبرابر ماندگاری باتری می شود و عملاً گازی در باتری ایجاد نمی شود و در نتیجه تعمیر و نگهداری کمتری انجام می شود.