رابطه توت خشک و اشتها

روندهای کنونی در الگوهای غذا خوردن نشان می دهد که میان وعده در حال فراگیر شدن است. یک مطالعه گزارش داد که میانگین تعداد دفعات غذا خوردن 6 بار در روز (محدوده دهک 3-10) بود که منعکس کننده الگوهای غذایی نامنظم روزانه است که در طول روز پخش شده است (گیل و پاندا 2015).

تنقلات با مفاهیمی مانند غذای ناسالم یا کالری خالی همراه است و غذاهای میان وعده و قیمت میوه خشک تابستانی اغلب در زمینه از دست دادن کنترل اشتها، چاقی و مصرف بیش از حد مورد اشاره قرار می گیرند.

بنابراین، انتخاب‌های غذایی که «میان‌وعده‌های سالم» را تشکیل می‌دهند، توصیه می‌شوند، و شناسایی غذاهایی که به بهبود کنترل اشتها کمک می‌کنند، یک حوزه کلیدی تحقیق است. یکی از روش‌های تحقیقات کنونی بررسی این موضوع است که آیا توت‌های خشک سنتی می‌توانند یک استراتژی مفید برای بهبود کنترل اشتها به دلیل خوش طعم بودن بالا و شاخص گلیسمی پایین (GI) باشند.

همه افراد در معرض خطر افزایش وزن در اثر مصرف میان وعده نیستند، اما فنوتیپ‌های هموستاتیک و لذت‌گرا در جمعیت‌های چاق وجود دارد.

شناسایی فنوتیپ های حساس برای کنترل اشتها و تعیین نقش رفتار میان وعده در این فنوتیپ ها موضوع تحقیق حاضر است. فنوتیپ‌های حساس ممکن است اشتها را از طریق سیری ضعیف، سیری شکننده، انتخاب‌های غذایی چاق‌زا یا میل و علاقه بیش از حد ابراز کنند.

یک فنوتیپ سیری کم شناسایی شده است که با نتایج ضعیف‌تر کاهش وزن و تمایل بیشتر به میان وعده در صورت دسترسی به غذاهای با چگالی انرژی بالا مشخص می‌شود (Barkeling et al. 2007; Drapeau et al. 2013).

تحقیقات همچنین یک “نوع پرخوری” را شناسایی کرده است که با مصرف مقدار زیادی غذا در مدت زمان کوتاه مشخص می شود (Bruce and Wilfley 1996) و این در 25 تا 50٪ افراد چاق وجود دارد.

یک کارآزمایی نشان داد که انرژی اضافی مصرف شده توسط “پرخوران” تقریباً به طور کامل با مصرف تنقلات، به ویژه تنقلات پرچرب و شیرین به حساب می آید (Dalton et al. 2013).

از این رو رویکردهای مبتنی بر غذا ممکن است به عادی سازی پاسخ های اشتهای هموستاتیک و لذت در افراد مستعد کمک کنند. وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌های بسیار سیرکننده که دارای فیبر، پروتئین یا حجم بالا و کم انرژی هستند، می‌توانند با از دست دادن کنترل اشتها مقابله کرده و دریافت انرژی را محدود کنند.

بنابراین رفتار میان وعده هدف مناسبی برای مداخله در افراد مستعد است و انتخاب میان وعده های مناسب یک استراتژی بالقوه برای بهبود کنترل اشتها است.

از ویژگی های مفید و قیمت میوه خشک هفت میوه سنتی به عنوان یک میان وعده مناسب می توان به شیرینی و خوش طعمی بالا، محتوای فیبر بیشتر، GI کم تا متوسط ​​و جویدن آن اشاره کرد که سیری دهانی و حسی را به همراه دارد. از این رو مصرف توت خشک سنتی می تواند یک استراتژی مفید برای بهبود کنترل اشتها باشد.

  • منابع:
  1. Dried fruit and public health – what does the evidence tell us?
  • تبلیغات:
  1. تولید خون مصنوعی با استفاده از زرشک
  2. خرما چگونه بیماریها را درمان میکند؟
  3. کشف اولین چرم مطعلق به دوران هخامنشیان است؟!
  4. در زندان های اروپا به زندانیان ساخت کولر یاد می دهند