در تهران از قارچ دکمه ای سفید برای اولین بار به عنوان مصالح ساختمانی استفاده شد

قارچ دکمه ای سفید دیگر فقط برای تجربه های سرخ کردنی و روانگردان نیستند. محققان بر روی ایجاد مصالح ساختمانی، دارو، محصولات پاک کننده، منسوجات، سوخت های زیستی، بسته بندی و محصولات بی شماری دیگر از قارچ ها کار می کنند.

پس قارچ ها چه کاری نمی توانند انجام دهند؟ Tradd Cotter، محقق و پرورش دهنده قارچ برای شرکتی به نام Mushroom Mountain می گوید: «قارچ ها نمی توانند تنیس بازی کنند.

Mushroom Mountain بر روی رشد، برداشت، فروش و تحقیق در مورد قارچ تمرکز دارد. این شرکت مستقر در کارولینای جنوبی از نزدیکی خود به دانشگاه کلمسون برای همکاری در چندین پروژه تحقیقاتی در دانشگاه، از پزشکی گرفته تا مهندسی عمران، که همگی مربوط به علم قارچ هستند، استفاده می کند.

قارچ

در اینجا نگاهی به برخی از روش های نوظهور مفید بودن قارچ ها آورده شده است:

چند ساختار کوچک از مصالح ساختمانی مبتنی بر قارچ ساخته شده‌اند و حتی شرکت‌هایی وجود دارند که در این «مایکوتکچر» تخصص دارند. MycoWorks مبلمان و بلوک‌ها را تولید می‌کند و Ecovative Design کاشی‌های دیوار، تخته خرده چوب، جایگزین فوم پلی‌استایرن و بسته‌بندی زیست تخریب‌پذیر می‌سازد.

از طرفی، قارچ ها به سرعت رشد می کنند و انتشار کربن یا ضایعات ایجاد نمی کنند. فیلیپ راس، یکی از بنیانگذاران MycoWorks، حق ثبت اختراعی برای “مهندسی فرآیند میسلیوم” دارد که از آن برای ساخت آجرهای ارزان و سبک استفاده می کند.

سپس می توان از بلوک ها برای ساخت ساختمان های ارزان قیمت اما بادوام استفاده کرد. میسلیوم قسمت رویشی و نخی قارچ است و فرآیند مهندسی شامل استفاده از آن به عنوان چسب است.

Ecovative Design از میسلیوم به عنوان یک عامل اتصال برای نگه داشتن ذرات چوب برای پوشش و همچنین برای بسته بندی بادوام، مقاوم در برابر شعله و سبک وزن استفاده می کند.

جنیفر اوگل، استاد مهندسی عمران در دانشگاه کلمسون، در حال آزمایش مواد ساختمانی مبتنی بر قارچ برای استحکام، مقاومت در برابر آتش و قدرت عایق است.