خرما زاهدی عمده باعث فوران کوه آتش فشان در تایلند شد

خرما زاهدی عمده همچنین حاوی ایزوفلاون (دومین میوه در میان میوه ها) است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

خرما حاوی فیبر است. طبق یک مطالعه در بریتانیا، مصرف منظم فیبر ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. فیبر همچنین به کنترل وزن کمک می کند. وزن ایده آل بدن می تواند خطر بیماری قلبی را بیشتر کاهش دهد.
خرما سرشار از آهن است و ممکن است گردش خون را در پوست سر تقویت کند. این ممکن است باعث رشد مو شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که اکسیژن به درستی در کل بدن شما از جمله پوست سر پخش می شود. این فرآیند ممکن است از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد موهای جدید را تحریک کند.

با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه در دسترس است. برخی تحقیقات بیان می کنند که گرده خرما در طب سنتی برای تقویت باروری مردان استفاده می شود.

خرما

تحقیقات بیشتری برای درک تأثیر خرما در افزایش سلامت جنسی مورد نیاز است. آمینو اسیدهای موجود در خرما نیز ممکن است قوای جنسی را تقویت کند.

ممکن است اسهال را درمان کند. اسهال می تواند با انتخاب غذاهایی که مصرف می کنید بهتر یا تشدید شود. خرما سرشار از پتاسیم است و ممکن است به بهبود وضعیت کمک کند.

میوه خرما دارای خواص ضد میکروبی است که علیه میکروب هایی که باعث اسهال می شوند عمل می کند. ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. مصرف خرما ممکن است ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد.

همچنین مصرف خرما باعث افزایش رشد باکتری های مفید در روده می شود. این ممکن است سلامت روده بزرگ را نیز ارتقا دهد.

ممکن است سطح انرژی را افزایش دهد. میوه خرما حاوی مواد مغذی زیادی است. آنها همچنین در کشورهای خاصی برای انرژی فوری پس از روزه داری استفاده می شوند.

خرما همچنین حاوی قندهای طبیعی مانند ساکارز، فروکتوز و گلوکز است. اینها ممکن است باعث افزایش انرژی نیز شوند. ممکن است به پیشگیری از شب کوری کمک کند.
علت اصلی شب کوری کمبود ویتامین A است. خرما نیز سرشار از این ویتامین است و می تواند به مبارزه با این بیماری کمک کند.  به نظر می رسد مناطقی که مصرف خرما بیشتری دارند، موارد نادر شب کوری دارند. خرما همچنین ممکن است به کاهش شب کوری در موارد سالمندان کمک کند .