جیوه سیاه که باعث ناتوان شدن جوان 24 ساله شد

محبوب ترین لامپ جیوه ای برای میکروسکوپ نوری HBO 100 (لامپ تخلیه قوس پلاسمایی جیوه ای با فشار بالا 100 وات) است که به دلیل اندازه منبع بسیار کوچک، بیشترین درخشندگی و روشنایی متوسط را در بین لامپ های رایج دارد. از هر وات برای میکروسکوپیست، محتوای طیفی منحصربه‌فرد خروجی نور قوس جیوه (در واقع تابش طیفی) در مقایسه منابع مختلف روشنایی مورد توجه قرار می‌گیرد. همانطور که می دانید، قیمت جیوه 100 گرمی در لامپ بسیار بالا می باشد.

تنها حدود یک سوم خروجی در بخش مرئی طیف نهفته است، بقیه به مناطق فرابنفش و مادون قرمز محدود می شود. اشعه ماوراء بنفش حدود نیمی از خروجی لامپ قوس جیوه را تشکیل می دهد، بنابراین باید مراقبت زیادی برای محافظت از چشم ها و همچنین سلول های زنده ای که با این منبع روشن می شوند، انجام شود. باقیمانده خروجی لامپ جیوه به صورت گرما در قالب تابش مادون قرمز پخش می شود. همچنین قیمت جیوه در تلویزیون قدیمی در زمان گذشته ارزش کمتری داشته است.

لامپ‌های تخلیه قوس جیوه در میان بالاترین سطح درخشندگی و درخشندگی خروجی از هر منبع نوری با کارکرد مداوم برای میکروسکوپ نوری تولید می‌کنند و بسیار نزدیک به مدل ایده‌آل برای منبع نقطه‌ای نور می‌شوند. با این حال، لامپ‌های جیوه‌ای نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، دیودهای ساطع نور (LED) یا منابع لیزری نوسانات شدت بیشتری را نشان می‌دهند، عمدتاً به این دلیل که پلاسمای گاز ذاتاً ناپایدار است و هم تحت تأثیر میدان‌های مغناطیسی و هم فرسایش الکترودها قرار می‌گیرد. بدین شکل، قیمت جیوه قرمز 20 در 20 ساختار بسیار خوبی نسبت به بقیه دارد.

پایداری کوتاه‌مدت لامپ تحت‌تاثیر سه قطعه از پلاسمای قوس ایجاد شده بین الکترودهای تنگستن قرار می‌گیرد. سرگردانی قوس زمانی اتفاق می‌افتد که نقطه اتصال قوس روی سطح نوک کاتد مخروطی الکترود را به صورت دایره‌ای عبور می‌دهد، که معمولاً برای چرخش در یک دایره کامل به چند ثانیه نیاز دارد. امروزه، از جیوه سیاه برای شاخت تلوزیون 4k و رادیو کاربرد بسیار موثری دارد.

  • منابع: 
  • تبلیغات: 
    1. مردم نسبت به قرن گذشته به چسب چوب بیشتری نیاز دارند
    2. سیستم های تایل سقف برای ساختمان مدارس
    3.  سهامدار رنو اعصاب فولادی و قدرت تمرکز بیشتر
    4. شرکت‌های مختلف رویه‌های متفاوتی در انتخاب عطرسازان خود دارند