با لوله پلی اتیلن آباده ساختمان خود را بیمه کنید

صنعت پلیمر به دنبال ارائه راه حل هایی است که به اقتصاد پلاستیک دایره ای منجر می شود. اهداف بازیافت ضایعات بسته بندی پلاستیکی بالا در نهایت منجر به در دسترس بودن بالای مواد بازیافتی بسته بندی می شود.

لوله پلی اتیلن آباده جزو مقاوم ترین نوع لوله ها در برابر ضربه می باشد.

لوله

اگرچه استفاده از بازیافت پلی اتیلن ترفتالات (PET) توسط مقرراتی برای استفاده در بطری های PET جدید تجویز شده است، اما هیچ مقرراتی استفاده از پلی اتیلن بازیافت (rPE) را در محصولات جدید تجویز نمی کند.

یکی از امکان های استفاده از rPE که مورد توجه اتحادیه اروپا است، استفاده در مواد لوله است.

کاربردهای لوله مشخصات خاصی را می طلبد، که برجسته ترین آن مقاومت در برابر رشد آهسته ترک (SCG) است که توسط اکثر مواد بسته بندی یا بازیافت های ساخته شده از آن برآورده نمی شود.

از این رو، این کار استفاده از بازیافت های تجاری موجود پس از مصرف پلی اتیلن با چگالی بالا را از برنامه های بسته بندی در ترکیبات همراه با مواد لوله پلی اتیلن بکر مقاوم در برابر SCG با مشخصات PE100-RC بررسی می کند.

دو rPE از تولیدکنندگان آلمانی به دست آمد و با ترکیبات متشکل از 25 متر، 50 متر٪ و 75 متر٪ بازیافت مخلوط شد.

این ترکیبات، همراه با بازیافت‌های خالص و چندین ماده لوله بکر که به عنوان معیار عمل می‌کنند، از نظر عملکرد مکانیکی کوتاه‌مدت و بلندمدت و با سایر روش‌های توصیف اولیه آزمایش شدند.

چندین ترکیب از عملکرد یک لوله پلی اتیلن بکر آزمایش شده، یک درجه قالب گیری تزریقی PE80، در چندین دسته فراتر رفتند. محتوای بازیافت مورد نیاز برای عملکرد بهتر از این درجه معیار بیشتر به نرخ جریان مذاب حاصل (MFR) ترکیب و در نتیجه به MFR بازیافت خالص بستگی دارد.

علاوه بر این، سطوح مختلف آلودگی پلی پروپیلن در مواد بازیافتی منجر به ترکیبات آلوده متفاوتی شد.

ثابت شده است که این بر مقاومت SCG نیز تأثیر می گذارد، زیرا ترکیباتی از MFR های مشابه اما با مقاومت های SCG متفاوت یافت شد.