با خوردن چایی سبز کیلویی آلودگی هوا را به صفر برسانید

امکانات چای فقط به نوشیدن آن ختم نمی شود. چایی سبز کیلویی همچنین می تواند به عنوان مایع پخت و پز به جای آب استفاده شود تا طعم و مزه آن را تقویت کند و فردی که یک فنجان چای آنتی اکسیدان را به وعده های غذایی خود در دست دارد.

به جای آب ساده برای پخت برنج، ماکارونی یا سایر غلات خشک، می توان از چای برای تهیه این غذاها استفاده کرد و طعم آن را تقویت کرد. چای همچنین می تواند به عنوان ماریناد یا برای تهیه سس یا سس استفاده شود.

در زیر چند دستور چای برای امتحان آورده شده است:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 قاشق چایخوری فلفل قرمز تازه خرد شده
1 قاشق چایخوری. پوست لیمو رنده شده
1 قاشق چایخوری. چای سبز شل
4 فنجان گل کلم بروکلی
1 فنجان کدو سبز زرد یا سبز، به برش های مورب ¼ اینچی بریده شده است
½ فنجان چای سبز دم کرده
¼ فنجان فلفل دلمه ای قرمز، به شکل مربع 1 اینچی بریده شده است
روغن را به یک تابه نچسب روی حرارت متوسط رو به بالا اضافه کنید. فلفل چیلی، پوست لیمو و برگ های چای را اضافه کنید، تفت دهید تا معطر شود، حدود 1 دقیقه.

چای سبز

کلم بروکلی و کدو سبز را اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه تفت دهید. چای و فلفل دلمه ای را اضافه کنید. حدود 1 دقیقه بپزید تا بیشتر مایع تبخیر شود. 4 وعده درست می کند.
حقایق تغذیه ای در ½ فنجان: 92 کالری، 3 گرم پروتئین، 6 گرم کربوهیدرات، 7 گرم چربی، 0.5 گرم چربی اشباع شده، 25 میلی گرم سدیم، 3 گرم فیبر

4 عدد سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست
ماریناد:

1 قاشق غذاخوری. سس تریاکی
1 قاشق غذاخوری. سرکه برنج
1/8 قاشق چایخوری فلفل سفید
4 قاشق چایخوری نشاسته ذرت
1 قاشق غذاخوری. سیر ریز ریز شده
1 قاشق غذاخوری. رنده پوست پرتقال
2 عدد پیاز سبز خرد شده
سس:

½ فنجان چای سبز دم کرده
1 قاشق چایخوری. عسل
1 قاشق چایخوری. آب لیمو
برای ماریناد: سس تریاکی، سرکه و فلفل را در یک کاسه متوسط مخلوط کنید. نشاسته ذرت را در مخلوط سرکه حل کنید، سپس سیر، پوست پرتقال و پیاز سبز را اضافه کنید.

مرغ را به ماریناد اضافه کنید، روی آن را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. مرغ را از ماریناد خارج کنید، ماریناد را رزرو کنید. گریل را از قبل گرم کنید.

مرغ را روی گریل قرار دهید و 8 تا 10 دقیقه بپزید. بچرخانید و با ماریناد رزرو شده برس بزنید. 8 تا 10 دقیقه دیگر یا تا زمانی که نرم شود و دیگر در مرکز آن صورتی نباشد، گریل کنید.

برای سس: همه مواد سس را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. به عنوان سس با مرغ سرو کنید. 4 وعده درست می کند.
حقایق تغذیه ای در هر وعده: 215 کالری، 35 گرم پروتئین، 6.5 گرم کربوهیدرات، 4 گرم چربی، 1 گرم چربی اشباع شده، 166 میلی گرم سدیم